۱۰ کتاب برتر در حوزه ی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

1-  سازندگان نابغه: افراد فوق­العاده­ای که هوش مصنوعی را به گوگل، فیسبوک و جهان آوردند.

نویسنده: کید متز

صفحات: 384 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Genius-Makers-Mavericks-Brought-Facebook/dp/1524742678
خلاصه: اگر شما کنجکاو هستید که چگونه هوش مصنوعی به صورت عملی وارد میدان شد، این کتاب بهترین گزینه برای مطالعه است. با استفاده از دانش صنعتی در رابطه با تاریخچه­ی یادگیری عمیق، این کتاب، چگونگی تکامل هوش مصنوعی به فراتر از یک مفهوم محض را کاوش می­نماید. این کتاب هوش مصنوعی، یک ترجمه­ی هوشمندانه و متفکرانه از اصطلاحات خاص صنعتی را ارائه می­دهد که به خوانندگان در درک علل توسعه­ی سیستم­های هوش مصنوعی برای حل مسائل کمک می­نماید.


2- مشکل هم­ترازی: یادگیری ماشین و ارزش­های انسانی

نویسنده: برایان کریستین

تعداد صفحات: 496 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Alignment-Problem-Machine-Learning-Values/dp/0393635821
خلاصه: ما هر روز با هوش مصنوعی از طریق موسسات مالی، پلت­فرم­های شبکه­های اجتماعی، مراکز تحصیلی، بیمارستان­ها و مواردی از این قبیل، در تعامل هستیم. با توسعه­ی سیستم­های هوش مصنوعی، تنظیم آن­ها با ارزش­های انسانی به یک چالش تبدیل شده است. کتاب مشکل هم­ترازی، تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی بشر را مورد ارزیابی قرار داده و راه­حل­هایی را که می­توانند سیستم­های هوش مصنوعی را در حد تصور ما نگه دارند، ارائه می­دهد.


3- عصر هوش مصنوعی و آینده­ی بشری ما

نویسندگان: هنری ای. کیسینجر، اریک اشمیت، دانیل هاتنلوچر

تعداد صفحات: 272 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Age-I-Our-Human-Future/dp/0316273805
خلاصه: در کتاب عصر هوش مصنوعی، سه متفکر برجسته در کنار هم قرار گرفته­اند تا چگونگی تغییر ارتباط ما با دانش، سیاست و جوامعی که در آن زندگی می­کنیم را توسط هوش مصنوعی ارزیابی نمایند. این کتاب، یک نقشه ­ی راه اساسی را برای حال حاضر و آینده در دورانی که شبیه هیچ یک از دوران قبلی نیست، ارائه می­نماید.

4-  قدرت و پیش­بینی: اقتصاد مخرب هوش مصنوعی

نویسندگان: جی آگراوال، جاشوا گنز و آوی گلدفارد

تعداد صفحات: 288 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Power-Prediction-Disruptive-Artificial-Intelligence/dp/1647824192
خلاصه: هوش مصنوعی، صنایع مختلف را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. این کتاب، چگونگی تبدیل جهان توسط هوش مصنوعی به آن­چه اکنون می­بینیم از جمله تغییر المان­ های اساسی سیستم بانکداری، دسترسی به خدمات پزشکی، ساختن اتومبیل، تولید کالا و تعاملات در تنظیم ارکان خرده­ فروشی را مورد بررسی قرار می­دهد. این موارد، این کتاب را به یک راهنمای ضروری برای حرف های خلاق، رهبران کسب ­و کار و سیاست­گذاران تبدیل کرده است.

 

 

5- سال فناوری 2023: دیدگاه­ هایی که از مرور کسب­ و کار هاروارد نیاز دارید

گردآوری شده توسط: مرور کسب­وکار هاروارد

نویسندگان: بینا امانات، اندرو ان­جی، مایکل لوکا و بهسکار قوش

تعداد صفحات: 192 صفحه

لینک خرید:

https://store.hbr.org/product/the-year-in-tech-2023-the-insights-you-need-from-harvard-business-review/10589#:~:text=%22The%20Year%20in%20Tech%202023,in%20today's%20turbulent%20business%20environment

خلاصه: این کتاب، به خوانندگان در درک آخرین و مهم­ترین نوآوری­های فناورانه که برای موسسات در جهت رقابت در فضای کسب­وکار مهم هستند، کمک می­نماید. اگر به دنبال یک نقشه­ی راه برای درک مباحث پیچیده­ای که کسب­وکارها و افراد را در سراسر جهان تحت­تاثیر قرار می­دهد، هستید، این کتاب دیدگاه­ها، مطالعات موردی و تحقیقاتی که شما را بروز نگه می­دارد، در اختیارتان قرار می­دهد.

 

6- هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای کدنویسان: یک راهنمای برنامه­نویسی برای هوش مصنوعی

نویسنده: لورنس مورونی

تعداد صفحات: 390 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Machine-Learning-Coders-Programmers-Intelligence/dp/1492078190
خلاصه: اگر شما علاقه­مند هستید که شغلتان را از برنامه­نویس به متخصص هوش مصنوعی تغییر دهید، این کتاب آغاز خوبی خواهد بود. براساس دوره­های آموزشی موفق لورنس مورونی، این کتاب، یک روش مبتنی بر کد را برای یادگیری مفاهیم اساسی ارائه می­نماید. خوانندگان نحوه­ی پیاده­سازی سناریوهای رایج در یادگیری ماشین را مانند بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی و مدل­سازی توالی برای وب، موبایل و ابر فرا می­گیرند. اکثر کتاب­های یادگیری ماشین معمولا کار خود را با حجم دلهره­آوری از ریاضیات آغاز می­کنند. اما این کتاب، براساس دروس عملی طراحی شده است که خوانندگان را به طور مستقیم با کد درگیر می­نماید.

 

7- در مصاحبه ­ی علوم داده فوق­العاده عمل کنید: 201 سوال مصاحبه ­ی واقعی پاسخ داده شده توسط FAANG، استارتاپ­ های تکنولوژیک و وال ­استریت

نویسندگان: نیک سینگ و کوین هو

تعداد صفحات: 301 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Ace-Data-Science-Interview-Questions/dp/0578973839
خلاصه: این کتاب راهنما به خوانندگان یاد می­دهد چگونه با سوالات دشوار مصاحبه از جمله مباحثی مانند آمار و احتمالات، یادگیری ماشین، کدنویسی (پایتون)، طراحی پایگاه­داده و مواردی از این دست مواجه شوند. این کتاب توسط دو کارمند سابق فیسبوک نوشته شده است و می­تواند خوانندگان را برای مصاحبه­ های شغلی در زمینه­های علوم داده، تحلیل داده و یادگیری ماشین برای یافتن شغل مورد علاقه ­شان کاملا آماده نماید.

 

8-  ابردید: واقعیت افزوده برای زندگی ما، کار ما و تصور ما از آینده چه معنایی دارد؟

نویسنده: دیوید رز

تعداد صفحات: 256 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/SuperSight-Augmented-Reality-Imagine-Future/dp/1950665801
خلاصه: در دهه­ی آینده، آن­چه می­بینیم و نحوه­ی دیدن ما توسط بیولوژی محدود نخواهد بود. به جای آن، بینایی هر روزه­ی ما با اطلاعات دیجیتال افزوده خواهد شد و آن­چه که دیوید رز در این کتاب ابر دید می­نامد، فراهم می­گردد. در این کتاب، دیوید رز، یک راهنمای کامل را در رابطه با نحوه­ی تغییر زندگی بشری در کنار جنبه­های منفی آن شرح می­دهد. در این کتاب، مشکلاتی از قبیل مسائل مربوط به حقوق صاحبان سهام و مشکلات فیلترینگ، همراه با پیشنهادات منطقی و عملی برای حل آن­ها مطرح شده­اند. 

 

9-    طراحی تجربیات هوش مصنوعی انسان­محور: اجرای طراحی مبتنی بر تجربه­ی کاربر براساس هوش مصنوعی (تفکر طراحی)

نویسنده: آکشای کور

تعداد صفحات: 491 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Designing-Human-Centric-Experiences-Artificial-Intelligence/dp/1484280873
خلاصه: هوش مصنوعی روش انجام همه­ی کارها از جمله نحوه­ی طراحی تجربیات انسان­محور برای لذت بردن کاربران را تغییر داده است. سیستم­های هوش مصنوعی پیچیده و همواره در حال تکامل هستند. کتاب­هایی مانند این کتاب، یک درک پایه از نحوه­ی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تجربیات کاربران را فراهم می­آورند. اگر شما طراح، فعال در تکنولوژی، محقق، مدیر یا موسسی هستید که به ساخت محصولات هوش مصنوعی انسان­محور علاقه­مند هستید، حتما این کتاب را مطالعه نمایید. این کتاب به شما در تشخیص فرصت­های استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل و ایجاد محصولات هوش مصنوعی موردنظر کمک خواهد کرد. محتوای این کتاب، هم­چنین برای توسعه­دهندگانی که به ساخت واسط­های بصری برای راه­حل­های مبتنی بر هوش مصنوعی علاقه­مند هستند، مناسب می­باشد.


10-    یک تاریخچه­ی خلاصه از هوش مصنوعی: هوش مصنوعی چیست؟ 

اکنون کجا ایستاده­ایم؟ و به کجا خواهیم رفت؟

نویسنده: مایکل وولدریج

تعداد صفحات: 272 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Brief-History-Artificial-Intelligence-Where/dp/1250770742
خلاصه: محقق برجسته­ی هوش مصنوعی آکسفورد، این کتاب را جهت بررسی تاریخچه و آینده­ی هوش مصنوعی ارائه داده است. اگر شما علاقه­مند هستید که چگونگی ادامه­ی تاثیر هوش مصنوعی بر جهان بشری را در کنار ریشه­های آن مطالعه نمایید، این کتاب راهنما برای شما طراحی شده است.

تمامی حقوق این مقاله متعلق به سایت Rcai.ir میباشد و کپی برداری از آن صرفا با ذکر منبع مجاز است.

 

 


10 کتاب برتر در حوزه ی هوش مصنوعی در سال 2023
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

۱۰ کتاب برتر متاورس که باید در سال ۲۰۲۳ بخوانید....