۱۰ کتاب برتر متاورس که باید در سال ۲۰۲۲ بخوانید....


1-    بازیکن آماده­ی شماره 2 (The Ready Player Two)

نویسنده: ارنست کلاین

تعداد صفحات: 384 صفحه

لینک خرید کتاب: https://www.amazon.com/Ready-Player-Two-Ernest-Cline/dp/1524761338
خلاصه: این کتاب، خوانندگان را وارد یک ماجراجویی تخیلی، سرگرم­کننده و هیجانی در دنیای مجازی محبوب نویسنده می­نماید و آن­ها را به طرز هیجان­انگیزی به آینده می­کشاند.

2-    نمایشگر واقعیت مجازی: کتاب راهنما برای صنایع فعال در واقعیت مجازی

نویسنده: اسکای نایت

تعداد صفحات: 192 صفحه

لینک خرید: https://www.amazon.com/Virtual-Reality-Insider-Guidebook-Industry/dp/0990999920
خلاصه: واقعیت مجازی مانند اینترنت، یک تکنولوژی متحول­کننده است. این کتاب، یک راهنما و دید کلی برای مصرف­کنندگان واقعیت مجازی فراهم می­نماید. برای افراد کارآزموده در حوزه­ی صنعت، این کتاب برای طراحی ایده­های جدید ایده­آل است. برای افرادی که تازه وارد حوزه­ی واقعیت مجازی شده­اند، این کتاب انتخاب خوبی برای درک کلی آن­چه که در حال رخ دادن است و بهبود توانایی­ها در جهت مسیر حرکت واقعیت مجازی می­باشد.


3-    تله ­ی منحصر به فرد بودن

نویسنده: دنیس ای. تیلور

تعداد صفحات: 426 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Singularity-Trap-Dennis-Taylor/dp/1680680889

خلاصه: دنیس ای. تیلور، نویسنده سه گانه پرفروش “Bobiverse”، دنیایی کاملا متفاوت و تاریک تر را در این علمی تخیلی مستقل تصویر می­نماید. ایوان پریچارد که مصمم است زندگی بهتری برای همسر و فرزندانش فراهم نماید، به سمت لبه­ی فضای شناخته شده می­رود تا به عنوان یک معدنچی سیارکی به خدمه کشتی "”Mad Astra بپیوندد. او برای کار سخت و تنهایی آماده است - اما نه چیزهای غیرقابل تصور. پریچارد پس از تماس با یک ماده بیگانه­ی مرموز، موجودی نامطلوب را پیدا می­کند که ذهن خود را به اشتراک می­گذارد و یک دگرگونی فیزیکی آزاردهنده در حال وقوع است. پریچارد با در خطر بودن انسانیت خود، باید بشریت را از یک جنگ بین ستاره­ای تمام عیار نجات دهد.


4-    چهارمین تحول: چگونه واقعیت افزوده و هوش مصنوعی همه­چیز را تغییر خواهند داد.

نویسندگان: رابرت اسکابل، شل اسرائیل

تعداد صفحات: 208 صفحه

لینک خرید: https://www.amazon.com/Fourth-Transformation-Robert-Scoble/dp/1539894444

خلاصه: رابرت اسکابل و شل اسرائیل این کتاب را به امید تبدیل شدن آن به یک کتاب راهنما برای شرکت­های تجاری در آینده­ی نزدیک نوشتند. آن­ها امیدوارند، خوانندگان این کتاب، با درک تغییرات عظیمی که به سرعت از راه می­رسند، بتوانند مسیر خود را در دنیای تکنولوژی قبل از این­که تغییرات بر آن تاثیر جدی بگذارد، انتخاب نمایند.


5-    شبکیه­ ی بی­نهایت: محاسبات فضایی، واقعیت افزوده و تلاقی تکنولوژی­های جدید چگونه منجر به انقلاب تکنولوژیک بعدی می­شود؟

نویسنده: ایرنا کرونین، رابرت اسکابل

تعداد صفحات: 402 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Infinite-Retina-Computing-technologies-revolution/dp/1838824049

خلاصه: در کتاب شبکیه­ی نامحدود، نویسندگان، تلاش می­کنند به سوالاتی از قبیل این که محاسبات فضایی چیست و چرا شرکت­های بزرگ از قبیل تسلا، اپل و فیسبوک (متا) بر روی آن سرمایه­گذاری می­کنند، پاسخ دهند. آنها هفت چشم انداز از آینده و مسائل مهم صنعتی را ارائه می دهند که محاسبات فضایی بیش­ترین تأثیر را در آنها دارد: حمل و نقلٍ؛ فناوری، رسانه و ارتباطات؛ تولید؛ خرده فروشی؛ مراقبت های بهداشتی؛ دارایی، مالیه و سرمایه­گذاری؛ و آموزش و پرورش.

 

6-    سرپیچی از واقعیت: داستان درونی انقلاب واقعیت مجازی

نویسنده: دیوید ام. اوالت

تعداد صفحات: 288 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Defying-Reality-Inside-Virtual-Revolution-ebook/dp/B01LMU3KXK/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=


خلاصه: در کتاب سرپیچی از واقعیت، نویسنده، داستان را از آمفی­تئاترهای باستانی تا آزمایشگاه‌های نظامی جنگ سرد، در طول دهه‌ها هیاهو و شکست، همراه با یک جوان نوزده ساله­ی عاشق بازی‌های ویدیویی که غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند، دنبال می‌کند. اوالت به نحوه­ی استفاده­ی شرکت­ها از واقعیت مجازی در حال حاضر توجه می­کند و براساس آن پیش­بینی می­نماید که این تکنولوژی در آینده چه تغییراتی خواهد نمود.

 

7-    انسان افزوده: تکنولوژی چگونه واقعیت جدید را شکل می­دهد

نویسنده: هلن پاپاگیانیس

تعداد صفحات: 156 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Augmented-Human-Technology-Shaping-Reality/dp/1491928328

خلاصه: در این کتاب، دکتر هلن پاپاگیانیس، یک متخصص برجسته­ی جهانی در حوزه­ی واقعیت افزوده، خوانندگان را با واقعیت افزوده، روند تکامل آن، فرصت­های جدید ناشی از آن و روند سیر آن آشنا می­نماید.


8-    ایجاد واقعیت افزوده و مجازی: تئوری و تمرین عملی برای محاسبات فضایی نسل بعدی

نویسندگان: ارین پانگیلینان، استیو لوکاس و واسانث موهان

تعداد صفحات: 372 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Creating-Augmented-Virtual-Realities-Next-Generation/dp/1492044199/ref=d_pd_sbs_sccl_2_4/133-2914958-9977360?pd_rd_w=4mPX1&content-id=amzn1.sym.3676f086-9496-4fd7-8490-77cf7f43f846&pf_rd_p=3676f086-9496-4fd7-8490-77cf7f43f846&pf_rd_r=NXASV3E3E0ERRRZ8MWND&pd_rd_wg=ksZ9v&pd_rd_r=c8ea6eb8-ea5a-401e-82b7-aa35e2b66193&pd_rd_i=1492044199&psc=1

خلاصه: در این کتاب، نویسندگان، یک خط­لوله­ی توسعه­ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را مورد ارزیابی قرار می­دهند و تمرین­هایی عملی را برای بهبود مهارت­های خوانندگان ارائه می­نمایند. در هر بخش از کتاب، متخصصان صنعت از قبیل تیموتی وست به کمک نویسندگان می­آیند تا تکنولوژی مورد استفاده در محاسبات فضایی را توضیح دهند.

 

9-    واقعیت ­های مجازی و نارضایتی ­ها از آن­ها

ویرایش شده توسط: رابرت مارکلی

تعداد صفحات: 176 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Virtual-Realities-Discontents-Robert-Markley/dp/0801852269

خلاصه: در این نسخه­ی پیشگامانه، رابرت مارکلی و همکارانش به دنبال کشف این موضوع هستند که چرا  فضای مجازی عموما لفاظی­های هیجان­انگیز را برمی­تابد اما در برابر تحلیل­های انتقادی مقاومت می­نماید. در این کتاب، نویسندگان با اتخاذ رویکردهای مختلف، راه­هایی را بررسی می­کنند که در آن واقعیت­های مجازی به جای مضمحل کردن مفروضات و ارزش­های سنتی انسانی، آن­ها را حفظ و ترکیب می­کنند. در این کتاب، بیان می­شود که فضای مجازی از گذشته­ی متافیزیکی ما جدا نیست بلکه یک توسعه از فرضیه­های اساسی آن می­باشد.

10-    واقعیت مجازی و افزوده (VR/AR): پایه ها و روش­های واقعیت­ های گسترده (XR)

نویسندگان (ویراستاران): رالف دورنر، ولفگانگ برول، پل گریم، برنهارد یونگ

تعداد صفحات: 439 صفحه

لینک خرید:

https://www.amazon.com/Virtual-Augmented-Reality-Foundations-Realities/dp/3030790614

خلاصه: این کتاب درسی جامع، یک طرح علمی در کنار یک معرفی عملی واقعیت مجازی و افزوده به خوانندگان ارائه می­نماید. خوانندگان پس از مطالعه­ی این کتاب، پایه­های تئوری مورد نیاز برای طراحی، پیاده­سازی یا بهبود سیستم­های واقعیت افزوده و مجازی، ارزیابی و بهبود واسط­های کاربری و کاربردهای روش­های واقعیت افزوده و مجازی، ارزیابی و بهبود تجربیات کاربران و توسعه­ی یک درک عمیق در رابطه با نحوه­ی استفاده از روش­های واقعیت افزوده و مجازی را فرا می­گیرند.



تمامی حقوق این مقاله متعلق به سایت Rcai.ir میباشد و کپی برداری از آن صرفا با ذکر منبع مجاز است.



10 کتاب برتر متاورس که باید در سال 2022 بخوانید....
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

۱۰ کتاب برتر حوزه ی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲