آزمایش دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان با سالگرد ترور  شینزو آبه

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 3  دقیقه

آزمایش دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان باسالگرد ترور  شینزو آبه

یک رسانه ژاپنی از تست دوربین‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان با فرارسیدن نخستین سالگرد ترور شینزو آبه، نخست وزیر فقید ژاپن خبر داد. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان حوزه فناوری به شمار می‌روید و دوست دارید بدانید تکنولوژی‌های جدید چطور می‌توانند در سالهای آتی نه‌چندان دور در حفظ جان افراد مؤثر باشند و زندگی مردم را تغییر دهند، خواندن این خبر را از دست ندهید.
پایگاه خبری «Nikkei Asia» وابسته به شرکت رسانه‌ای «Nikkei» ژاپن که اخبار این کشور و نیز شرق آسیا را به زبان انگلیسی پوشش می‌دهد، روز شنبه اعلام کرد این رسانه مطلع شده است همزمان با فرارسیدن نخستین سالگرد ترور مرگبار شینزو آبه، نخست وزیر فقید ژاپن، قرار است پلیس این کشور آزمایش دوربین‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی را به منظور حفظ جان اشخاص و چهره های برجسته کلید بزند.
طبق گزارش این رسانه ژاپنی، این فناوری قادر خواهد بود فعالیت‌های مشکوک را تشخیص داده و در واقع، گامی تکمیلی در جهت کامل کردن اقدامات امنیتی به شمار می‌رود. «آژانس پلیس ملی ژاپن» قصد دارد تا آزمایش این دوربین‌ها را تا پایان مارس 2024 به انجام برساند.
دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به انجام عملکردهایی نظیر «تشخیص رفتار» هستند که طبق آن می‌توانند حرکت بدن فرد را تجزیه و تحلیل کنند؛ همچنانکه این دوربین‌ها قادر به «تشخیص چهره» برای شناسایی افراد هستند. آژانس پلیس ملی ژاپن قصد دارد تا این دوربین‌ها را صرفا در جهت «تشخیص رفتار» بکار گیرد. گفتنی است در سیستم تشخیص رفتار این سامانه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی یاد می‌گیرند تا هرگونه حرکات و رفتارهای غیرعادی به مانند نگاه کردن های مکرر فرد به دور و اطراف خود را تشخیص دهند. این آموزش با دادن الگوهای رفتاری افراد مظنون به این سامانه‌ها صورت می‌پذیرد. مزیت این قابلیت این است که شناسایی رفتارهای مشکوک افراد برای انسانها با چشم عادی آنهم در میان جمعیتی شلوغ کاری دشوار است، اما این دوربین‌های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند کار نیروهای امنیتی برای از میان برداشتن خطرات امنیتی راحت کنند.
همچنین شایان ذکر است شینزو آبه، نخست وزیر فقید ژاپن سال گذشته در چنین روزهایی در تاریخ هشتم ژوئیه 2022 ( برابر با 17 تیر 1401)  به هنگام سخنرانی در چارچوب مبارزات انتخاباتی در شهر نارای ژاپن، از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از آنکه وی را با یک فروند بالگرد به یک بیمارستان محلی منتقل کردند، مشخص شد وی علائم حیاتی خود را از دست داده است.


منبع خبر  :   لینک خبر


رسانه های اجتماعی



آزمایش دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان با سالگرد ترور  شینزو آبه
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

اینترنت اشیاء چگونه چهارمین انقلاب صنعتی جهان را شکل خواهد داد؟