برنامه تردز THREADS چیست؟

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 2  دقیقه

معرفی Threads:
در هفته گذشته، اینستاگرام از محصول جدیدی به نام Threads رونمایی کرد . پس از این معرفی، کاربران زیادی در فاصلة بسیار کوتاهی به عضویت این اپلیکیشن جدید درآمدند و Threads   توانست رکورد اپلیکیشن ChatGPT مربوط به شرکت OPenAI را با اختلاف زیادی بشکند و به 100 میلیون کاربر در بازة زمانی 5 روزه دست پیدا کند. این میزان کاربر برای ChatGPT در طی 2 ماه به‌دست‌آمده بود.

Threads چیست؟
شرکت متا علاوه بر مالکیت اپلیکیشن‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، به‌تازگی پلتفرمی همانند توییتر را طراحی و در دسترس افراد قرار داده است. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی همچون اشتراک خبرهای متنی، آپلود عکس و ویدئو و چت را دارا می‌باشد. کاربران این اپ می‌توانند؛ مانند توییتر برای پست‌های دیگر افراد، کامنت گذاشته، نقل‌قول(quote) کنند و یا آن را به اشتراک بگذارند. از دیگر قابلیت‌های این اپ می‌توان به اشتراک پست‌های Threads در استوری‌های اینستاگرام به طور مستقیم و یکپارچه‌سازی رابط کاربری اشاره کرد. همچنین حساب‌های کاربری می‌توانند به‌صورت خصوصی و یا عمومی باشند و چنانچه حساب کاربری اینستاگرام تأییدیه (verification) داشته باشد، به طور خودکار به‌حساب Threads کاربر نیز منتقل می‌شود. پس از ثبت‌نام از طریق اکانت اینستاگرام، نام کاربری، رمز عبور و نام حساب کاربری افراد یکسان باقی می‌ماند؛ اما کاربران می‌توانند bio خود تغییر دهند.همچنین لیست افراد و یا صفحات دنبال شده به طور مستقیم از اینستاگرام به این برنامه منتقل می‌شود. در حال حاضر Threads، در هر زمان ، تنها اجازه ورود با یک شناسه کاربری(ID) را می‌دهد و از چند حسابی (multiple accounts) پشتیبانی نمی‌کند.
ترک اپ Threads اما به این راحتی نیست. طبق قوانین شرکت متا برای حذف این برنامه می‌بایست ابتدا اکانت اینستاگرام خود را حذف نمایید در غیر این صورت تنها می‌توان از گزینة غیرفعال‌سازی (deactivate) استفاده کرد.
به گفته شرکت متا، این اپ در حال حاضر برای کاربران IOS و اندروید به بیش از 30 زبان و در 100 کشور در دسترس قرار گرفته است.


مقایسه تعداد کاربران فعال:
در حال حاضر Threads به عدد 100 میلیون کاربر رسیده ست. این در حالی است که توییتر سالانه 353.9 میلیون و روزانه 237.8 کاربر فعال دارد این آمار برای فیس‌بوک در ابتدای سال 2023 2.98 میلیارد و برای اینستاگرام 2.35 میلیارد کاربر فعال به‌صورت ماهانه بود.


تهدید به شکایت:
توییتر، شرکت متا را به دزدی از اطلاعات تجاری خود برای توسعة Threads متهم  کرده است. ایلان ماسک از متا خواسته است که استفاده از داده‌های محرمانه را متوقف کرده و یا در غیر این صورت شکایتی علیه آن تنظیم خواهد کرد.



منبع خبر  :   standard.co.uk  ndtv.com

رسانه های اجتماعی


 

 

برنامه تردز THREADS چیست؟
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

آزمایش دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همزمان با سالگرد ترور  شینزو آبه