برتر های جهانی در حوزه پردازش زبان طبیعی

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 3  دقیقه

با شرکت‌های برتر جهانی در حوزه «پردازش زبان طبیعی» آشنا شوید

همزمان با پیشرفتهای چشمگیری که در زمینه هوش مصنوعی به عمل آمده، پایگاه نشریه «مجله فناوری» (Technology Magazine) به تازگی در گزارشی از ده شرکت برتری نام برد که در زمینه «پردازش زبان طبیعی» در حال پیشرفت هستند. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان حوزه فناوری هستید و می‌خواهید بدانید تکنولوژی‌های روز چگونه زندگی مردم را در سالهای نه‌چندان دور تغییر می‌دهند، خواندن این خبر را از دست ندهید.
پایگاه اینترنتی نشریه «Technology Magazine» با انتشار مطلبی با عنوان «ده شرکت برتر که در حال پیشرفت در زمینه پردازش زبان طبیعی هستند» نوشت: «پردازش زبان طبیعی» (NLP) كه از سوی برخی مدل‌های بزرگ زبانی مانند « GPT-4» و یا « LaMDA» ساخت شرکت گوگل استفاده شده است،  از بخشهای ضروری ابزارهای قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی بوده که در حال متحول ساختن دیدگاه‌های جهانی در زمینه هوش مصنوعی است.
در این گزارش همچنین آمده است: از «ترجمه ماشینی» گرفته تا خلاصه کردن یک متن و بررسی املایی آن، « پردازش زبان طبیعی» (NLP ) در حال حاضر در حال کمک‌رسانی به ماشین‌هاست تا بتوانند زبان‌های بشری را پردازش کرده و آن‌ها را درک کنند.
این نشریه سپس با نام بردن از ده شرکت برتری که در حال پیشرفت و سرمایه‌گذاری در حوزه NLP هستند، سه شرکت آمریکایی «Microsoft»، «IBM» و «Google» را از پیشتازان این حوزه نام برد که رتبه اول تا سوم را به ترتیب به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش در خصوص مایکروسافت، از سرویس «مایکروسافت اژر» (Microsoft Azure)  نام برده شده است که برای آموزش مدل‌های پیشرفته در شرکت OpenAI  مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنانکه در اشاره به دستاورد شرکت «آي‌بی‌ام» به سرویس « IBM Watson» اشاره شده که یک سامانه رایانه‌ای پاسخ به پرسش ساخت شرکت «IBM» بوده و قادر به جواب دادن به پرسشهای ایجاد شده در چارچوب زبان طبیعی و رایج انسانی است.
نشریه مجله فناوری سپس به پلتفرم پردازش زبان طبیعی Google Cloud)) ساخت شركت گوگل اشاره کرده که کاربران را قادر می‌سازد تا به استخراج دیدگاه از متون غیرساختاری بپردازند. طبق این گزارش، شرکتهای آمازون، Open AI ، اپل، «Databrick»، « Baidu»، « SoundHound» و « SAS» رتبه چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع خبر  :   technologymagazine.com

رسانه های اجتماعی



 

برتر های جهانی در حوزه پردازش زبان طبیعی
محمد حسن خلیلی
long
برچسب‌ها

ربات رهبر ارکستر EveR ۶
تماشاچیان را در پایتخت کره جنوبی شگفت زده کرد