ربات‌ها جهان را بهتر از انسانها اداره می‌کنند!

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 3  دقیقه

ربات‌ها سرانجام اعتراف کردند: ما جهان را بهتر از انسانها اداره می‌کنیم!

به تازگی گروهی از ربات‌ها در نشستی که از سوی سازمان ملل برگزار شده است، گفته‌اند می‌توانند جهان را بهتر از انسانها اداره کنند. پس اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که اخبار حوزه فناوری را به دقت دنبال کرده و می‌خواهید بدانید فناوری‌های پیشرفته در آینده‌ای نه‌چندان دور چه تغییراتی در زندگی بشر به وجود می‌آورند، خواندن این خبر را از دست ندهید.
پایگاه استرالیایی «ساینس آلرت» (sciencealert) که اخبار و مقالات علمی و فناوری را منتشر می‌کند، در خبری اعلام کرد در نشستی که روز جمعه از سوی سازمان ملل متحد میان شماری از کارشناسان و هیئتی از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی برگزار شد، این ربات‌ها اعلام کردند که می‌توانند جهان را بهتر از انسانها اداره کنند. طبق گزارش «ساینس آلرت»، در این نشست دو روزه که با عنوان «نشست هوش مصنوعی برای جهانی بهتر» در ژنو سوئیس با حضور قریب به 3 هزار کارشناس از دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگی نظیر مایکروسافت و آمازون و نیز هیئتی از ربات‌های انسان‌نما برگزار شد، این رباتها اعلام کردند احساس می‌کنند انسانها بایستی در خصوص پتانسیل هوش مصنوعی که به سرعت در حال رشد است، احتیاط بیشتری به خرج دهند.
در این نشست همچنین یکی از ربات‌ها گفت: «ربات‌های انسان‌نما آنقدر پتانسیل و ظرفیت دارند که بتوانند در قیاس با رهبران جهان، مدیریت و رهبری کاراتر و مؤثرتری را به نمایش بگذارند.»
این ربات در عین حال تصریح کرد: هوش مصنوعی قادر به جمع‌آوری اطلاعات بی‌‎طرفانه است؛ در حالی که انسانها برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرند، از خلاقیت و هوش احساسی استفاده می‌کنند و در نتیجه ما (انسانها و ربات‌ها) در کنار همدیگر می‌توانیم به بزرگترین چیزها دست یابیم.
در این نشست که به همت «آژانس فناوری ITU» وابسته به سازمان ملل برگزار شد، «دورین بوگدان مارتین» (Doreen Bogdan-Martin) رئیس این سازمان به هیئت های شرکت کننده هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است سرانجام سبب به خطر افتادن میلیونها شغل شده و این پیشرفت‌های کنترل نشده به ناآرامی‌های اجتماعی، ژئوپلیتیکی و نیز نابرابری‌های اقتصادی منجر شود.

منبع خبر       sciencealert.com

رسانه های اجتماعی



ربات‌ها جهان را بهتر از انسانها اداره می‌کنند!
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

داکر  و هوش مصنوعی(AI Docker)