رشد اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 3  دقیقه

پیش بینی‌‌ها از رشد اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه تا 4 سال آینده


یک مرکز تحقیقاتی در انگلیس به تازگی در گزارش جدید خود از رشد جهانی ارتباطات رومینگ اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (5G) طی چهار سال آینده خبر داد. پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آخرین اخبار حوزه فناوری را دنبال کرده و دوست دارید بدانید تکنولوژی های روز، چگونه زندگی مردم را در سال‌های آتی نه‌چندان دور تغییر می‌دهند، خواندن این گزارش را از دست ندهید.
براساس پژوهشی تازه که از سوی «مرکز تحقیقاتی جونیپر» (Juniper Research) در انگلستان به انجام رسیده، شمار ارتباط‌های رومینگ اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه از میزان کنونی 15 میلیون در سال 2023 میلادی، به 142 میلیون در سال 2027 میلادی خواهد رسید که از این تعداد، خود اینترنت اشیاء تا آن تاریخ، سهمی 27 درصدی را از تمامی ارتباطات رومینگ مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه در اختیار خواهد داشت.
طبق این گزارش، رشد اینترنت اشیاء تا تاریخ اعلام شده، مبتنی بر افزایش استقرار «شبکه های مستقل نسل پنجم تلفن همراه (5G) » خواهد بود؛ به طوری که کاربرانی که از شبکه‌های مستقل 5G استفاده می‌کنند، سرعتي بالاتر، تأخیری کمتر در انتقال داده‌ها را تجربه خواهند کرد و به مانند نسل چهارم شبکه تلفن همراه، تقاضا برای قراردادهای رومینگ شبکه‌های مستقل نسل پنجم تلفن همراه افزایش می‌یابد. در نتیجه این افزایش تقاضاها، کاربران می‌خواهند همان تجربه‌ای را که به هنگام استفاده از اینترنت در خانه دارند، همان را نیز به هنگام استفاده از اینترنت رومینگ 5Gداشته باشند.
شبکه مستقل نسل پنجم تلفن همراه (5G) که از آن با نام (5G SA) نيز یاد می‌شود، شبکه نسل پنجمی از تلفن همراه است که از ابتدا بر پایه نسل پنجم ساخته و طراحی شده و هیچ نوع وابستگی به شبکه 4G LTE ندارد.
همچنین این پژوهش پیش بینی می‌کند که 21 درصد از ارتباطات جهانی رومینگ اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه تا سال 2027 درکشورهای غربی اروپا برقرار خواهد شد. این رقم در حالی است که کشورهای غرب اروپا تنها 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.
نویسنده این گزارش همچنین می‌گوید: به منظور سرمایه گذاری در جهت رشد بیشتر رومینگ اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (5G) در اروپای غربی، اپراتورهای مخابراتی بایستی توافق‌نامه های رومینگ را در جهت استفاده از «شبکه‌های مستقل نسل پنجم تلفن همراه» به امضا برسانند تا با این کار، عملکرد شبکه های مخابراتی در زمینه ارتباطات رومینگ بهتر شده و کاربران بتوانند همان سطح از خدماتی را که از شبکه‌های خانگی دریافت می‌کنند، در زمان رومینگ نیز دریافت کنند.

منبع خبر  :   telecoms.com 

رسانه های اجتماعی






رشد اینترنت اشیاء مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

برنامه تردز THREADS چیست؟