اینترنت اشیاء چگونه چهارمین انقلاب صنعتی جهان را شکل خواهد داد؟

۲۴ تیر ۱۴۰۲                  زمان مطالعه 3  دقیقه

اینترنت اشیاء چگونه چهارمین انقلاب صنعتی جهان را شکل خواهد داد؟

اینترنت اشیاء (IoT) امروزه به سرعت در حال متحول کردن كسب و كارها و چشم‌انداز تجارت جهانی است؛ بطوری که تأثیرات راهبردی که اين فناوري از خود بر جای می گذارد هم عمیق و هم گسترده محسوب می شود. پس اگر شما هم از علاقه مندان حوزه فناوری هستید و می خواهید بدانید تأثیرات اینترنت اشیاء بر تجارت جهانی چیست و این فناوری چگونه می تواند انقلابی در حوزه های صنعتی ایجاد کرده و فرصت‌های جدیدی را برای رشد و پیشرفت‌هاي تجاری به وجود آورد، خواندن این گزارش را از دست ندهید.
اینترنت اشیاء (IoT) که در حقیقت شبکه‌ای از دستگاه‌های به هم مرتبط محسوب شده که با همدیگر در ارتباط اند و به تبادل داده با یکدیگر می‌پردازند، صرفا یک فناوری ساده به حساب نمی‌آید؛ بلکه انقلابی در حوزه کسب و کار قلمداد می‌شود. این فناوری قادر است روش مدیریت کسب و کارها را تغییر داده، الگوواره هایی را که صاحبان کسب و کار تا پیش از این طبق آن با مشتریان‌ خود رفتار می کردند را متحول کند و حتی سبب شود تا تصمیمات راهبردی در این خصوص گرفته شود. تأثیرات راهبردی اینترنت اشیاء بر کسب و کارها به حدی گسترده است که تمامی جنبه‌های تجارت، از مدیریت زنجیره تأمین کالا گرفته تا ارائه خدمات به مشتریان را در بر می‌گیرد.
یکی از مهمترین تأثیرات راهبردی اینترنت اشیاء، ظرفیت و پتانسیلی است که این فناوری برای بهبود کارایی کسب و کارها دارد. بطور مثال دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء می‌توانند حجم گسترده‌ای از داده‌ها را در آن واحد جمع آوری کرده و تحلیل کنند. سپس این داده‌ها می‌توانند برای مواردی نظیر ساده سازی فرایندهای کسب و کار، کاهش هدر رفت منابع و حتی بهبود روند تولید مورد استفاده قرار گیرند. همچنین حسگرهای موجود در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء قادر هستند تا عملکرد دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع و کسب و کارها را رصد کرده، نیازهایی که در جهت حفظ و نگهداری این دستگاه‌هاست را پیش بینی کرده و از خرابی‌های هزینه‌بری که ممکن است متحمل شوند، جلوگیری کنند.
در بخش آماد و یا لجستیک نیز اینترنت اشیاء قادر است کالایی را که بایستی به دست مشتری برسد، رصد و ردیابی کرده و زمان تحویل آن به مشتری را کاهش دهد. از دیگر تأثیرات سازنده اینترنت اشیاء بر کسب و کار و تجارت جهانی می‌توان به ظرفیت این فناوری در بهبود بخشیدن به تجربیات مشتریان اشاره کرد. اینترنت شیاء می‌تواند سبب شود تا صاحبان کسب و کارها بتوانند اطلاعات ارزشمندی در زمینه رفتارها و تمایلاتی که مشتریان‌شان دارند، بدست آورده و از همین طریق نیز مدیران کسب و کارها را قادر سازد تا برای هر مشتری، تجربه‌ای شخصی سازی شده و منحصر به فرد خلق کنند و در نتیجه رابطه‌ای مستحکم‌تر میان مشتریان با صاحبان کسب و کارها ایجاد شود.  
اما نكته مهمتر اين است كه تأثيرات راهبردی اینترنت اشیاء حتی فراتر از مشاغل و کسب و کارهای شخصی و کوچک رفته، تا جایی که تمامی صنایع و اقتصادها را نیز در بر می‌گیرد. در واقع اینترنت اشیاء در حال پیش بردن چهارمین انقلاب صنعتی است؛ انقلابی که مرزهای سنتی صنایع را بر هم خواهد زد و ساختارهای رقابتی جدیدی را در اقتصاد جهانی شکل خواهد داد.



منبع خبر  :   fagenwasanni.com

رسانه های اجتماعی



اینترنت اشیاء چگونه چهارمین انقلاب صنعتی جهان را شکل خواهد داد؟
فاطمه ندیمی
long
برچسب‌ها

معرفی ۵ تا از برترین ربات‌های هوش مصنوعی ارز دیجیتال